Afgelopen week reikte wasserij Cleanlease de eerste Eco Medisuits uit aan de OK teams van ons ziekenhuis. Zo werken we samen aan het reduceren van water- en gasverbruik, CO2 uitstoot, het verduurzamen van het textielpakket en het verminderen van de afvalberg. Een initiatief van het GreenTeam van Ziekenhuis Amstelland. De pakken zijn uitvoerig door onze teams getest en daar waar nodig aangepast.

‘Duurzaam goede zorg leveren; (in) een pak van ons hart!’

De Eco Medisuits zijn gemaakt van gerecycled polyester van PET-flessen. Aan het eind van de levenscyclus van de pakken worden ze weer gerecycled tot nieuwe producten. ‘Zo proberen we ons textiel niet alleen zo duurzaam, maar ook zo circulair mogelijk te maken.’ Aldus Cleanlease. De Eco Medisuits zijn tevens voorzien van een chip om verlies en verspilling tegen te gaan.

Cleanlease dankt Ziekenhuis Amstelland voor de keuze voor duurzaamheid!