Veelgestelde vragen MijnZHA

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over MijnZHA. Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan naar 020 755 7000. 

Inloggen op MijnZHA 

Hoe log ik in op MijnZHA? 
U kunt inloggen met uw DigiD, via de DigiD-app of via sms-controle.

U dientwel bekend te zijn bij Ziekenhuis Amstelland om in te kunnen loggen. Staat u nog niet ingeschreven? Meldt u zich dan a.u.b. eerst met een geldig legitimatiebewijs bij de inschrijfbalie. Daarna kunt u ook gebruik maken van MijnZHA.

Kunnen kinderen ook gebruikmaken van MijnZHA?
Zeker, u of uw kind kan inloggen met zijn/haar eigen DigiD. 

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik doen? 
De meest voorkomende problemen met inloggen zijn: 
1. Er is iets aan de hand met uw DigiD. We raden u dan aan contact op te nemen met DigiD.
2. Mogelijk voldoet uw browser of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Heeft u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan verzoeken wij u vriendelijk een meer actuele browser, zoals Chrome, te downloaden.
3. In sommige gevallen is het nodig de 'cookies' bij uw browsergeschiedenis te wissen waarna u weer correct kunt inloggen.

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met één van onze collega's via 020 755 7000 of stuur een mailtje naar mijnzha@zha.nl

 

Informatie op MijnZHA 

Wat kan ik doen met MijnZHA?
- medische gegevens inzien
- persoonlijke gegevens bekijken/wijzigen
- documenten nalezen
- afspraken maken 
- afspraken inzien/wijzigen
- dossier downloaden

Het maken of wijzigen van een afspraak is helaas tijdelijk niet mogelijk. Dit komt doordat de reguliere zorg momenteel gedoseerd wordt opgestart, nu de zorg rond coronapatiënten stabieler is.

Tot hoeveel jaar terug wordt mijn medische informatie in MijnZHA getoond?
Er wordt geen informatie van de afgelopen jaren getoond. U ziet alleen de informatie die vanaf 1 maart 2020 bekend is.
Er zijn een paar uitzonderingen:

- bloeddruk
- lengte en gewicht
- labuitslag
- burgerlijke staat
- woonsituatie
- functionele / mentale status

Medische informatie vóór 1 maart 2020 kan u verkrijgen door uw medische dossier op te vragen via onze website

Krijg ik een mail/sms als er nieuwe informatie, zoals een uitslag, op MijnZHA staat?
Nee, u wordt niet actief geïnformeerd. Als er nieuwe acties zijn uitgevoerd, zoals het wijzigen van een afspraak, dan wordt dat wel als melding op het portaal getoond, bij het “ongelezen berichten overzicht”.

 

Uitslagen

Hoelang duurt het voordat mijn uitslag in MijnZHA zichtbaar is?
Het duurt 7 werkdagen voordat de uitslag zichtbaar is.

Hoelang duurt het voordat mijn documenten, zoals een ontslag, of nieuwe informatie in mijn medische dossier zichtbaar is?
De volgende dag kunt u de nieuwe documeten of nieuwe informatie teruglezen. Het duurt 7 werkdagen voordat uitslagen zichtbaar zijn. 

 

Dossier downloaden

Hoe kan ik mijn dossier downloaden als pdf-bestand?
U kunt uw dossier per onderdeel downloaden in pdf-bestand bij de tegel "Medische gegevens" door rechtsboven op deze button te klikken:
logo-pdf-downloaden

Uw gehele dossier uit MijnZHA downloaden als een pdf-bestand is helaas niet mogelijk.

Hoe kan ik mijn dossier downloaden voor mijn Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO)?
Als u een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) heeft, kunt u uw gehele dossier uit MijnZHA downloaden via de tegel "Medische gegevens". Klik linksboven op de button "Download dossier". Dit is een niet-leesbaar bestand totdat u het importeert in uw PGO. 

Online afspraak maken

Waarom kan ik momenteel geen online afspraken maken?
Vanwege het gedoseerd opstarten van de reguliere zorg na de corona-uitbraak, is het momenteel helaas niet mogelijk om online afspraken te maken op MijnZHA. 
 

Persoonlijke gegevens

Welke persoonlijke gegevens kan ik zelf wijzigen?
U kunt zelf uw e-mailadres en uw telefoonnummer wijzigen op MijnZHA. Alle overige wijzigingen in uw persoonlijke gegevens kunt u hier doorgeven.  

Ik heb een andere huisarts, hoe wijzig ik die gegevens? 
U kunt de gegevens van uw huisarts hier wijzigen op onze website. 

Ik ben verhuisd, hoe geef ik deze wijziging door? 
U kunt de gegevens van uw nieuwe adres hier wijzigen op onze website. 

Ik ben gewisseld van zorgverzekeraar, waar kan ik dat doorgeven? 
U kunt de gegevens van uw zorgverzekeraar hier wijzigen op onze website. 

 

Veiligheid en privacy

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?
DigiD wordt erkend als een veilige manier om in te loggen. DigiD wordt ook door andere instanties, zoals de overheid, gebruikt. Het inloggen via DigiD is veilig zolang u op een verantwoordelijke manier met uw eigen inloggegevens omgaat.

Hoe zit het met de privacy van mijn gegevens?
Uw gegevens worden alleen getoond na het inloggen via uw eigen DigiD. Medewerkers van het ziekenhuis en andere mensen hebben dus geen toegang tot uw patiëntportaal.