Japan Desk
The Japan Desk is a service for the growing population of Japanese expats in the Amstelveen area. Staffs of the Japan Desk support mainly Japanese expats in making appointments at the outpatient clinic and can provide guidance and translation during their appointment if desired. This is because the Dutch healthcare system and the language differences are very complex and visiting a medical specialist is sometimes difficult.
The Japan Desk was created from an initiative of the Municipality of Amstelveen (Gemeente Amstelveen), insurance company (AON) (verzekeringsmaatschappij Aon), The Japanese Chamer of Commerce in the Netherlands and Amstelland Hospital and is made possible by Amsterdam in Business.
Nederlands
De Japan Desk is een service voor de groeiende populatie van Japanse expats in de regio Amstelveen. Medewerksters van de Japan Desk ondersteunen Japanse expats bij het maken van afspraken op de polikliniek en kunnen indien gewenst voor begeleiding en vertaling zorgen bij het daadwerkelijke bezoek. Dit omdat het Nederlandse gezondheidszorgsysteem en de taalverschillen zeer complex zijn, en het bezoek aan een medisch specialist soms lastig is.
De Japan Desk is ontstaan vanuit een initiatief van de Gemeente Amstelveen, verzekeringsmaatschappij Aon, de The Japanese Chamer of Commerce in the Netherlands en Ziekenhuis Amstelland en wordt mogelijk gemaakt door Amsterdam in Business.
Japan Desk
Phone number: (020) 755 7146/06 5123 8854
Opening hours are Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday from 9.00-16.00 hrs. (closed from 12.00-13.00 hrs.)
Location: C34, near main entrance; follow yellow route